21 Ocak 2013 Pazartesi

saygı tüccarı


Büyüklerimin yanında ayağımı ayağımın üstüne attım güzel kardeşim. Sağ ayağımın sol ayağımın üstünde olduğunu farkeden saygı değmeyen bir ihtiyar bundan çok rahatsız oldu güzel kardeşim. Beni ağır sigara kokulu nefesi ile öğütlere gark etti. Askerlikten bahsetti, adamlıktan bahsetti, kendisinin nail olamadığı saygıdan bahsetti. Bana, haddine olmayan birkaç sözle adamlık dersi verdi güzel kardeşim. Kendimi şanslı hissetmeliydim. Herkes bu kadar boktan cümleleri ardı ardına duyamayabilirdi. Hobbesları, Rousseauları, Proudhonları, O. Atayları, T. Özlüleri hiç pişmanlık duymadan unutmuştum güzel kardeşim. Onlar da kimdi ki, yıllarca sayfa sayfa yazılarını okumama rağmen tennezzül edip de bir satırlarını bile, nefesi sigara kokan emekli ihtiyarların yanında ayak ayak üstüne atılmayacağına ayırmamışlardı. Bilgelik ile emekliliği bir arada düşündüm güzel kardeşim. Anladığım kadarıyla bilgeler emekli olmuyordu, yaşlandıkça anaforları kuvvetleniyordu. Konumuzu dağıtmayayım güzel kardeşim, akşam oturmalarında babalarından duydukları kıssadan hisseleri çay sehpasına keyifle anlatan saygısızlık avcılarının emeklikliği dört köşe yaşayışlarını gördüm. Saygısızlık avcıları tarafındanadam olmam için öğütlendim güzel kardeşim. Coğrafyamın adamı olmayı, saç ve sakal uzunluğundan ne kadar adam olup olmadığının çıkarımlarını öğrendim. Askerliğin beni ne kadar adam edeceği de bu nutkun içinde geçerdi. Ağız dolusu, devrik ve özne yüklem uyumsuzluğu spazmı geçiren cümleler sıraladıktan bir dost gibi davranmaya çalıştılar bana güzel kardeşim. Bu arada askerliğin şişirilmiş anılarına maruz kaldım güzel kardeşim. Bazen adamlığımı sorgularken babamın bu kılıksız öğütmatiklerle ortak yanını arkeolog gibi deşerdim güzel kardeşim. Evlerimiz arasında; garaj, çocuk oyun alanı, çim biçme makinesinin rahatça hareket edebileceği düzenli bir bahçe olmadığı için evlerin bitişikliği gereksizliklere dayalı ilişkiler doğuruyordu. Böyle gereksizlikler niçin hep bizi buluyordu güzel kardeşim. Yine böyle günlerden birinde adam olmam için ayağıma kadar fırsat gelmişti güzel kardeşim. Ellerime kına yakarak adam olmanın yolunu tuttum be kardeşim…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder